پاناسونيك
پاناسونيك

دستگاه سانترال

دستگاه سانترال چيست؟

تكنولوژي سانترال پاناسونيك به منظور پاسخگويي به تماس هاي ورودي و هدايت آنها به داخلي هاي مورد نظر استفاده مي‎شود. براي مثال وقتي با يك شركت بزرگ تماس بگيريد و با يك قسمت خاص مثلا بخش مديريت بخواهيد صحبت كنيد، بايد يك نفر باشد كه شما را به مدير متصل كند. اما به محض اينكه تماس شما پاسخ داده شد يك صداي ضبط شده چنين پاسخ مي‎دهد: خوش آمديد … براي ارتباط با اپراتور كليد 0، براي ارتباط با بخش فروش كليد1، براي ارتباط با بخش پشتيباني فني كليد 3 و ….»

با اين راهنمايي گويا شما متوجه مي‎شويد كه براي ارتباط با مدير شركت بايد چه كليدي را فشار دهيد. بعد از چند ثانيه به صورت خودكار تلفن مدير به صدا در مي‎آيد و شما با او صحبت مي‎كنيد. به اين تكنولوژي سانترال گفته مي‎شود.

دستگاه سانترال چطور كار‏ مي‎‎كند؟

سانترال يك شبكه تلفني داخلي است كه براي شركت‎ها ‎و ارگان هاي بزرگ استفاده مي‎شود. در اين تكنولوژي مي‎توان چند خط شهري را به تعداد زيادي خطوط داخلي متصل كرد. در واقع به جاي اينكه چندين خط تلفن را در اختيار مشتريان يا كساني كه قصد دارند با شما تماس بگيرند، قرار دهيد، تنها يك خط تلفن به آنها مي‎دهيد. سپس شماره داخلي خود را در پرانتز و در مقابل شماره قرار مي‎دهيد.

مطالعه كنيد! تلفن سانترال چيست و چگونه كار مي‌كند؟

براي مثال شركت شما 8 قسمت مختلف دارد. براي اينكه هر يك از اين قسمت‎ها ‎بتواند همزمان با تلفن صحبت كند، به 8 خط شهري نياز داريد. اما با تهيه يك دستگاه سانترال شما تعداد كمتري خط شهري تهيه و سپس آنها را به 8 داخلي تقسيم مي‎كنيد. به طوري كه هر يك از قسمت‎هاي شركت ‎تلفن داشته باشند.

از مزيت هاي اين روش اينكه همه قسمت‎ها ‎همزمان مي‎توانند با تلفن صحبت كنند. در اين صورت خط اشغال نمي شود. مثلا اگر مدير مجموعه در حال صحبت كردن با تلفن است، همزمان تلفن يكي از اتاق هاي كنار به صدا در مي‎آيد. اين فناوري به افزايش راندمان كاري شركت‎ها ‎كمك زيادي كرده است.

براي استفاده از دستگاه سانترال بايد براي هر 3 بخش، يك خط شهري در نظر بگيريد. براي مثال اگر شركت شما 15 كارمند در بخش هاي مختلف دارد، به 5 خط شهري نياز داريد. در واقع با هر خط شهري‏ مي‎‎توان 3 داخلي ايجاد كرد.

مزيت هاي استفاده از دستگاه سانترال پاناسونيك

پاناسونيك يكي از شركت هاي معتبر در زمينه توليد محصولات ديجيتال است. دستگاه سانترال يكي از جديدترين و بروزترين توليدات اين برند محسوب مي‎شود. از جمله مزيت هاي دستگاه سانترال پاناسونيك مي‎توان به موارد زير اشاره كرد:

منشي خودكار

يكي از كاربردهايي دستگاه سانترال پاناسونيك داشتن يك منشي خودكار است كه به طور شبانه روزي تماس هاي ورودي را پاسخ مي‎دهد. با وجود اين تكنولوژي نياز شركت به يك نيرو براي پاسخ دادن به تلفن كمتر مي‎شود. همچنين منشي خودكار بلافاصله بعد از اولين بوق به تماس هاي ورودي پاسخ مي دهد. از سوي ديگر به دليل اينكه برخي از تماس هاي ورودي در ساعات غيراداري صورت مي‎گيرد، منشي خودكار قادر به پاسخگويي جهت راهنمايي خواهد بود.

استفاده بهينه از خطوط شهري كم

زماني كه تعداد زيادي كارمند در شركت مشغول كار باشند و هر يك عهده دار يك مسئوليت خاص باشد، با خطوط شهري مي‎توان براي هر يك از آنها يك خط داخلي تهيه كرد. در اين صورت هر يك از كارمندان به طور مشخص مي‎دانند كدام تماس مربوط به آنهاست. پس وقت و زمانشان صرف پاسخگويي به تماس هاي همكارانشان نمي شود. همچنين مسئوليت‎ها ‎و وظايف در پاسخگويي به تلفن براي هر يك از كارمندان مشخص مي‎شود كه تداخلي با هم پيدا نمي كند.

ارتباطات داخلي رايگان ميشود

يكي ديگر از مزيت‎ها ‎و قابليت هاي دستگاه سانترال ارتباط بين خطوط داخلي در شركت است. به طوري كه ارتباط تلفني داخل سازماني رايگان و راحت مي‎شود. اين قابليت براي شركت‎ها ‎و سازمان هاي بزرگ كاربرد دارد. زماني كه يكي از كارمندان بخواهد با بخش ديگر سازمان ارتباط برقرار كند، تماس او راحت و بدون هزينه خواهد بود. با اين قابليت ارتباطات بين كارمندان سريع تر و بدون هزينه انجام مي‎شود كه بازدهي شركت را بيشتر مي‎كند.

مطالعه كنيد! تاريخچه ساخت تلفن سانترال

امكان بررسي شبكه تلفن هاي شركت به صورت لحظه اي

از ديگر قابليت هايي استفاده از دستگاه سانترال بايد به قابليت گزارشگيري و مانيتورينگ لحظه به لحظه شبكه تلفن هاي شركت اشاره كرد. به طوري كه مديريت شركت مي‎تواند تمامي تماس هاي ورودي را تحت نظر داشته باشد. در صورت اهميت هر يك از تماس‎ها ‎و در صورت نياز به بررسي آنها، اطلاعات لحظه به لحظه در اختيار مدير و يا ساير كاركنان شركت قرار مي‎گيرد.

قابليت تنظيم محدوديت تماس

تنظيم محدوديت زماني كاربرد دارد كه شركت بخواهد از تماس كاركنان با خارج از سيستم جلوگيري كند. اين كار اغلب به منظور جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه صورت مي‎گيرد. براي مثال جلوگيري از تماس كاركنان با شماره هاي خارج از كشور يكي از اين موارد است. در حالي كه شركت به اين نوع تماس‎ها ‎هيچ نيازي ندارد و كاركنان تنها براي امور شخصي از تلفن شركت استفاده مي‎كنند. با وجود اين قابليت، كنترل و مديريت شركت به شكل راحت تر و محترمانه تري انجام مي‎شود.

سانترال امنيت بالاي تماسها را تضمين ميكند

امنيت بالاي تماس‎ها ‎و شبكه هاي داخلي سازمان يكي از مهمترين مواردي است كه بايد در دستگاه سانترال مورد توجه قرار بگيرد. البته در سانترال پاناسونيك به اين موضوع توجه زيادي شده است. در صورت استراق سمع تماس هاي ورودي و خروجي سازمان ممكن است بخشي از اطلاعات توسط رقبا ربوده است. اين موضوع ممكن است صدمات زيادي را متوجه شركت‎ها ‎و سازمان‎ها ‎كند. اين در حالي است كه دستگاه سانترال پاناسونيك با اطمينان بالا، از ورود شخص سوم در مكالمات جلوگيري مي‎كند.

جلوگيري از اتلاف وقت مشتريان

يكي ديگر از مزيت هاي استفاده از دستگاه سانترال پاناسونيك جلوگيري از اتلاف وقت مشتريان و تماس هاي ورودي است. به طوري كه با پاسخگويي سريع و به موقع و راهنمايي سريع تماس گيرنده به داخلي مورد نظر از اتلاف وقت او جلوگيري‏ مي‎‎شود. همچنين به دليل اينكه با داخلي هاي متعدد هيچ خطي اشغال نمي شود، تماس گيرنده در زمان كوتاه با داخلي مورد نظر تماس برقرار‏ مي‎‎كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۰۲:۵۶ ] [ پاناسونيك ] [ نظرات (0) ]
تلفن سانترال

بسياري از شركت هاي تجاري و يا سازمان ها براي ارتباط با مشتريان خود نياز به تعداد زيادي خطوط تلفن شهري دارند 2 ، 3، 10 ، 100 و يا بيشتر! فكر كنيد اگر براي هر خط تلفن يك گوشي وصل مي شد و براي هركدام يك اوپراتور نياز بود تا جوابگوي مخاطبين باشند چه اتفاقي مي افتاد! و يا اينكه كارمندان يك شركت و يا سازمان براي ارتباط داخلي باهم بايد يكديگر را صدا ميكردند و يا از پشت ميز خود بلند شده و پيش فرد مورد نظر مي رفتند! چه همهمه اي درون شركت بوجود مي آمد؟

اين مشكلات ايده اختراع تلفن سانترال را بوجود آورد و حدودا از دهه 40 و 50 ميلادي تلفن هاي سانترال به بازار آمدند.

تلفنهاي سانترال از يك طرف ميتوانند تعداد زيادي خطوط تلفن شهري را جوابگو باشند و از طرف ديگر ارتباط داخلي كاركنان يك سازمان را برقرار نمايند.

با استفاده از اين دستگاه هاي تلفن مركزي يا سانترال شما ميتوانيد بسياري از خدمات و اطلاع رساني هاي خود به مشتريانتان را بصورت اتوماتيك ارائه نماييد، از قبيل اعلام ساعات كاري، آدرس، اعلام داخلي هاي شركت و بسياري از پيامهاي ثابت ديگر كه در مجموعه هاي بزرگ چندين اپراتور براي اين كار لازم است در حالي كه يك دستگاه تلفن سانترال بدون مشكل و به صورت 24 ساعته اين خدمات را ارائه ميكند! فقط كافيست يك مرتبه توسط متخصص نصب و راه اندازي شود.

شركت پاناسونيك يكي از شركتهاي پيشرو و از معروف ترين برندهايي است كه دستگاه هاي تلفن مركزي (سانترال) را از ديرباز طراحي و توليد مي نمايد. سانترال هاي پاناسونيك از جمله كم دردسرترين و كارآمدترين دستگاه هاي موجود در بازار ميباشد و در ايران نيز مقبوليت بالايي دارد.

دستگاه هاي سانترال پاناسونيك اعم از مدل هاي قديمي وجديد آن توسط شركت ايران پاناسونيك پشتيباني شده و اين شركت خدمات فروش و پس از فروش آن را به مشتريان خود ارائه مي نمايد.

امروزه تلفنهاي سانترال پاناسونيك پيشرفت زيادي كرده اند و با استفاده از تكنولوژي ديجيتال و VOIP تجهيزات خود را گسترش داده اند.

شركتهايي كه شعب مختلف دارند مي توانند با استفاده از دستگاه هاي سانترال پاناسونيك و انواع خطوط مخابراتي شعب خود را به يكديگر متصل نمايند.

دستگاه هاي سانترال پاناسونيك به دو دسته كم ظرفيت و پر ظرفيت تقسيم ميشوند كه از نظر تعداد اتصال خطوط شهري و تعداد خطوط داخلي تنوع دارند.

درهنگام خريد دستگاه هاي تلفن سانترال پاناسونيك بايد موارد زير را مدنظر قرارداد:

  • تعداد خطوط تلفن شهري و نوع آن
  • تعداد خطوط داخلي مورد نياز
  • ميزان حافظه مورد نياز جهت ضبط مكالمات مخاطبين
  • منشي تلفني
  • صندوق صوتي
  • ليست سياه
  • امكان دريافت تماس ها روي رايانه و يا گوشي هاي تلفن همراه هوشمند
  • امكان كنفرانس و تماس گروهي

و غيره . . .

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۴:۰۱ ] [ پاناسونيك ] [ نظرات (0) ]
تلفن سانترال

بسياري از شركت هاي تجاري و يا سازمان ها براي ارتباط با مشتريان خود نياز به تعداد زيادي خطوط تلفن شهري دارند 2 ، 3، 10 ، 100 و يا بيشتر! فكر كنيد اگر براي هر خط تلفن يك گوشي وصل مي شد و براي هركدام يك اوپراتور نياز بود تا جوابگوي مخاطبين باشند چه اتفاقي مي افتاد! و يا اينكه كارمندان يك شركت و يا سازمان براي ارتباط داخلي باهم بايد يكديگر را صدا ميكردند و يا از پشت ميز خود بلند شده و پيش فرد مورد نظر مي رفتند! چه همهمه اي درون شركت بوجود مي آمد؟

اين مشكلات ايده اختراع تلفن سانترال را بوجود آورد و حدودا از دهه 40 و 50 ميلادي تلفن هاي سانترال به بازار آمدند.

تلفنهاي سانترال از يك طرف ميتوانند تعداد زيادي خطوط تلفن شهري را جوابگو باشند و از طرف ديگر ارتباط داخلي كاركنان يك سازمان را برقرار نمايند.

با استفاده از اين دستگاه هاي تلفن مركزي يا سانترال شما ميتوانيد بسياري از خدمات و اطلاع رساني هاي خود به مشتريانتان را بصورت اتوماتيك ارائه نماييد، از قبيل اعلام ساعات كاري، آدرس، اعلام داخلي هاي شركت و بسياري از پيامهاي ثابت ديگر كه در مجموعه هاي بزرگ چندين اپراتور براي اين كار لازم است در حالي كه يك دستگاه تلفن سانترال بدون مشكل و به صورت 24 ساعته اين خدمات را ارائه ميكند! فقط كافيست يك مرتبه توسط متخصص نصب و راه اندازي شود.

شركت پاناسونيك يكي از شركتهاي پيشرو و از معروف ترين برندهايي است كه دستگاه هاي تلفن مركزي (سانترال) را از ديرباز طراحي و توليد مي نمايد. سانترال هاي پاناسونيك از جمله كم دردسرترين و كارآمدترين دستگاه هاي موجود در بازار ميباشد و در ايران نيز مقبوليت بالايي دارد.

دستگاه هاي سانترال پاناسونيك اعم از مدل هاي قديمي وجديد آن توسط شركت ايران پاناسونيك پشتيباني شده و اين شركت خدمات فروش و پس از فروش آن را به مشتريان خود ارائه مي نمايد.

امروزه تلفنهاي سانترال پاناسونيك پيشرفت زيادي كرده اند و با استفاده از تكنولوژي ديجيتال و VOIP تجهيزات خود را گسترش داده اند.

شركتهايي كه شعب مختلف دارند مي توانند با استفاده از دستگاه هاي سانترال پاناسونيك و انواع خطوط مخابراتي شعب خود را به يكديگر متصل نمايند.

دستگاه هاي سانترال پاناسونيك به دو دسته كم ظرفيت و پر ظرفيت تقسيم ميشوند كه از نظر تعداد اتصال خطوط شهري و تعداد خطوط داخلي تنوع دارند.

درهنگام خريد دستگاه هاي تلفن سانترال پاناسونيك بايد موارد زير را مدنظر قرارداد:

  • تعداد خطوط تلفن شهري و نوع آن
  • تعداد خطوط داخلي مورد نياز
  • ميزان حافظه مورد نياز جهت ضبط مكالمات مخاطبين
  • منشي تلفني
  • صندوق صوتي
  • ليست سياه
  • امكان دريافت تماس ها روي رايانه و يا گوشي هاي تلفن همراه هوشمند
  • امكان كنفرانس و تماس گروهي

و غيره . . .

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۹:۵۷ ] [ پاناسونيك ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی